Süteka lipp, ümber Paldiski

Minu reis Paldiskisse

Paldiski asukoht

Paldiski (aastani 1933 Baltiski) on sadamalinn Harju maakonnas Pakri poolsaarel.

Paldiski territoorium hõlmab Pakri poolsaart, Suur- ja Väike-Pakri saart ning neid ümbritsevat mereala.

Kuna Pärnu-Paldiski vahel busse ega ronge ei sõida tuleb minna sinna autoga või läbi Tallinna. Kuna endal juhilube ei ole ja rongisõit ei ole kõige meelepärasem otsustasin minna bussiga. Bussiaegu ja hindu vaadates otustasin minna GoBus AS ekspressbussiga, mis stardib 8.30 Pärnu bussijaamast ja jõuab Tallinna bussiparki kell 10.20. Bussi läbitavad peatused:

Pärnu bussijaam - Vana-Pääsküla (Tallinn, Harjumaa) - Järve (Tallinn, Harjumaa) Tallinna bussijaam

Ärkan hommikul kell 7.00 üles, et kontrollida, kas eile pakitud kotis on kõik vajalik olemas. Kui olen oma tavalised asjatoimetused ära teinud, siis lähen 07.58 jõudva maakonnaliini bussi

peale. Maksan 60 senti ning jõuan 8.17 bussijaama. Ma astun maha ja sean sammud Tallinn - Pärnu bussipeatusesse. Ootan kuni see saabub ja astun peale. Ostan pileti 7.50 eest (täispilet 8.50), kuna olen õpilane. Sõidan 1h 50 min lõpppeatuseni. Nüüd on mul 14.30 aega , sest siis tuleb buss, mis viib edasi Paldiskisse. Otsustasin selle augu täita jalutuskäigu ja kinokäiguga. Jalutasin Vanalinnas ringi, uurisin igasuguseid huvitavaid antiikpoode jne. Lõpuks seadsin sammud Solaris kino poole. Otsustasin, et lähen kell 12.00 vaatama "Rio 2". Maksin 4.50 eurot (täishind 5.20), kuna olen tähtedeklubi liige See kestis 1h ja 33 minutit. Kuna bussini oli veel üks tund aega ning kõht oli jube tühi, läksin sööma Foorumis asuvasse Vapianosse. Seal sõin Caesari salatit 5.50 eest + jook 1.00. Aeg oli minna Baltijaama bussipeatusesse. Sõiduks kasutasin linnaliini bussipiletit, mis maksis 38 senti. Sõit kestis 1.25 tundi ja kella 15.55 jõudsin ma kohale. Kuna Paldiski on endine sõjaväepaas, siis

leidsin ma ainukeseks ööbimiskohaks Tuule Hotelli, mis asub kesklinnas. Kuna tahtsin seal ööbida ühe öö siis, maksin 23 €, mille (selle  sees on hommikusöök). Kell oli 17.00 kui ma hotellist välja astusin, et teha linna kohta väike ülevaade. Linn on üldiselt päris väike. Kõike põnevam oli sadam ja selle ümbruses olevat 2 parklat mis olid kokku 31 ha suur. Tekkis tunne nagu oleks ma olnud kõrbes, mille aluspinnaks on asfalt. Kell 20.00 läksin Peetri Pizasse sööma. Tagasi ööbimiskohta jõudisn 21.30.

Ärkasin hommikul kell 7.30 ja läksin hommikust sööma. Tagasi tuppa tulles pakkisin oma reisikoti kokku ja kirjutasin ennast hotellist välja. Seadsin oma teekonna mere poole, et vaadata üla imestusväärne pankrannik. Seal oli imeline vaade. Tagasi Tallinna sõidsin 11.30 bussiga. Tasusin samamoodi nagu tulleski: bussipiletiga. Pealinnas olin kell 12.55. Astusin Baltijaama peatuses välja ja seadsin sammud bussijaama poole. Buss väljus kell13.25 ja Pärnus olin 16.10. Sõit maksis 9,00 €. Kodulinnas ootas mind isa, kes viis mu koju.

Kokkuvõttes, reis oli tore, aga kuna olin bussiga, siis ei tekkinud mul Paldiskit ümbritsevate alade
uurimiseks võimalust. Kindlasti oleks olnud rohkem teha.

Kulud:
  • maaliini buss 0.60
  • linnaliini buss 0.76
  • Tallinn-Pärnu buss 16.50
  • Kino 4.50
  • Vapiano lõuna 6.50
  • Hotell 23
Nagu öeldud on selline reis parem autoga, nii et arvestage, aga muidu leiate Paldiskis kindlasti